Известие

Collapse
No announcement yet.

[Инструкцийка] Смяна на предната емблема на 156 с нова

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • [Инструкцийка] Смяна на предната емблема на 156 с нова

    Предната емблема на 156-ца беше загубила всякакъв цвят. Язък, че има толкова символика в нея. Та реших да я сменя. Снимка нямам преди интервенцията, но може да погледнете вашата - едва ли е по-добре!

    Нова си купих от ebay - на нея пишеше Ricambi Originali. Търговеца изглежда надежден (имаше добър рейтинг). Възможно е конкретната обява да изтече, но има много подобни.

    Цена £12.45 + £3.45 за доставка = 36.50 лв.

    След около седмица и половина емблемата пристигна.

    Click image for larger version

Name:	plik.jpg
Views:	1
Size:	88.2 Килобайта
ID:	2381862

    Не снимах самата емблема, но изглежда точно като на снимката в ebay.

    Дотук друг вършеше работата, от мен само парите - лесно. Тук вече започва смяната.

    1. Първата стъпка е да се свали целия "клюн" - това е предната решетка, заедно с хромирания елемент, върху който е емблемата. Той е хванат с 5 болта за капака и с ключе 10 след 3 минути е в ръцете ви.

    2. Следващата стъпка - разделяне на черната пластмасова решетка от хромирания елемент. Този елемент е захванат с една гайка 8-ца и 5 щипки - като погледнете отзад, 4 от тях се виждат, 5-тата се намира на върха на "клюна" (в долната част). Свалянето става с леко напъване на щипките, без много сила - след около 10-тина минути борба и 2-3 цветни псувни става (като добра идея е да сте развили въпросния болт преди това ).

    3. Тук идва най-трудната стъпка - как да се отдели старата емблема от хромирания елемент. Още от сега ви казвам - забравете всякакви илюзии да махнете старата емблема без поражения по нея. Важно е по хромираната част да няма следи - емблемата ще иде в коша. Тя е захваната посредством 2 щифтчета окъм гърба и някакви шайби, които имат зъбчета от вътрешната страна (не им знам името, ще ги видите - лесно се свалят). По-лошото е че е закрепена и чрез двойно-залепваща лента на гърба на емблемата. На много места четох, че е достатъчно да потопите всичко във гореща вода. Пробвах - не стана. Пробвах и с клещите да натискам въпросните щифтчета - пак нищо. Пробвах да псувам така, че чак аз да си се възхищавам и... излезе! - майтап бе - не мърда и не мърда туй чудо. Накрая взех една малка кръстата отверка и направих дупка в средата на емблемата (защото дори дрелка нямах под ръка). Пръснах солидно количество WD-40 през дупката, изчаках и с едни малки клещички успях да я измъкна - общо 3 часа пот и сълзи (през 20 минути ходене до банята да видя дали топлата вода не е подействала).

    Click image for larger version

Name:	tools.jpg
Views:	1
Size:	90.4 Килобайта
ID:	2381864 Click image for larger version

Name:	d1.jpg
Views:	1
Size:	94.0 Килобайта
ID:	2381859 Click image for larger version

Name:	d2.jpg
Views:	1
Size:	91.2 Килобайта
ID:	2381860 Click image for larger version

Name:	d3.jpg
Views:	1
Size:	93.8 Килобайта
ID:	2381861

    4. Останалото количество лепило се почиства с лакочистител - изглежда лепилото е на ацетонова основа - може и с друг разредител да става (с обикновен спирт не се получава... и за урина се съмнявам ).

    5. След старателно почистване на мястото, отлепих хартийките от двойно-залепващото на новата емблема (идва си с него) и я сложих на място - лепна като кюфте на циганска длан. След малко изправяне и двете шайби станаха да я придържат (не че има толкова нужда от тях ако залепи както оригиналната).

    6. И накрая - фъссс - една биричка за добре свършената работа.

    Click image for larger version

Name:	result.jpg
Views:	1
Size:	90.7 Килобайта
ID:	2381863

    ____________________
    P.S. Ако модератор прецени за добра идея да сложи линкче във важната тема, ще съм много благодарен.
    Last edited by vladev; d.m.y г., 23:23.
    Subaru Legacy 3.0R
    Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 140+bhp
    sigpic

  • #2
    Идеално е станало...Мойта от както съм я купил изглежда по същия начин ,макар аз да не съм я сменял,явно е правена същата процедура....Иначе има и алтернатива с лепенки ,които са устойчиви на кл. условия,но нова емблема си е най-добре

    Comment


    • #3
      Мале точно днеска се напинях като глист на буца с една права отвертка да я изчопля , бях отвил само гайката отзад и мислех, че е само залепена...утре ше опитам да я сваля по твоя начин, благодарско!
      Alfa 156
      ::::1.8ts::::144hp::::'98:::::
      sigpic

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от E.Stoimenoff Покажи съобщение
        Идеално е станало...Мойта от както съм я купил изглежда по същия начин ,макар аз да не съм я сменял,явно е правена същата процедура....Иначе има и алтернатива с лепенки ,които са устойчиви на кл. условия,но нова емблема си е най-добре
        Абе най-добре си е нова, ама да речем, че само предната е по-достъпна да си я купиш оригинална. Като видиш цените на задните, ще ти отеснее мерака.
        Това с фолиото за реставриране е готино, всичко пасва добре, само тъмно синия кръг отвън е доста пипкава история, но става. А и като цветове са доста ярки и красиви - тези по оригиналните емблеми са доста по-убити, червеното например кафенее.
        Но въпроса е колко ще изкара фолиото. Ако съдим по колите, облепени с рекламни надписи - би трябвало прилично доста да изкара, особено ако не се издевателства над тях.
        А тези новите емблеми, явно с все по-евтини суровини ги правят и все по-малко изкарват - питайте колеги със 159-ки. Та не знам дали си струва човек да дава близо 150 лв за 2 емблеми, дето трябва после и да си ги смени сам, и както е видно - не е лесна операция, особено предната.
        Две черни перли...

        Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

        Comment


        • #5
          От Септ. 2009 съм с такива уепенки, и нямам грижи засега...струваше ми 5 лв, по моя прогноза поне още две години няма да мръднат. Аз нямах проблем с напасването..просто внимаваш, накрая се слага протекторно безцветно и си готов!
          Last edited by rusiq86; d.m.y г., 12:54.
          sigpic
          Gulfstream G650 with Italian design...

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от rusiq86 Покажи съобщение
            От Септ. 2009 съм с такива уепенки, и нямам грижи засега...струваше ми 5 лв, по моя прогноза поне още две години няма да мръднат.
            Толкова са и издържат наистина...а относно разминаването е малко пипкава работа да се нагоди ,но става !

            Comment


            • #7
              И аз вчера правих същото упражнение за сдобиването на емблемата една разходка до италянеца с 5 лв. и готово .

              Comment


              • #8
                Само да добавя, че предата емблема на външния фейслифт е малко по-различна....иначе метода е същия...
                156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                OEM & Ventura Garage
                http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                Comment


                • #9
                  Аз също преди 6 месеца си купих оригинална емблема (80 лева... реших, че колата я заслужава и съм много доволен, засега абсолютно никакви цветови изменения. Чудя се дали да се лепне нещо отгоре, за да се предпазва за по-дълго време (някакво найлонче ли ддз...)

                  Comment


                  • #10
                    Ми понаклепай я с безцветен лак
                    Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                    Нагоре по стълбата, която води надолу
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Това е наистина добър съвет. Аз моята я пръснах с лак, но вече се виждат следи от камъчета. Явно не е качествено прилепването на лака към метала. Веднъж чистих едни капачки за джанти с топла вода. При по силно натискане направо си пада. Емблемите са същите. Предните емблеми са подложени на удари от камъчете, но на задните какво им пречи не ми е ясно
                      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                      ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                      Comment


                      • #12
                        Безконтактното миене им разказва играта. Виждал съм съсипани емблеми и на други марки. Аз моята предна при смяната я пръснах с 3 ръце безцветен лак и засега се държи Задната ми е възстановена с лепенки, без лак. И с нея няма ядове.
                        166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                        ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от rusiq86 Покажи съобщение
                          От Септ. 2009 съм с такива уепенки, и нямам грижи засега...струваше ми 5 лв, по моя прогноза поне още две години няма да мръднат. Аз нямах проблем с напасването..просто внимаваш, накрая се слага протекторно безцветно и си готов!
                          Това с протекторното безцветно е добра идея, макар че и там ще е лека заигравка, заради заоблената форма и избягването на гънките при лепене... ще взема да се разходя до рекламната агенция на съседното кръстовище, там имат какви ли не видове фолио...
                          Две черни перли...

                          Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

                          Comment


                          • #14
                            Почваш от средата постепенно избутваш надолу, не е голяма философия, стана от първият път и то доста добре!
                            sigpic
                            Gulfstream G650 with Italian design...

                            Comment


                            • #15
                              Да бе, то подхода е ясен, не едно и две фолиа съм залепил, при това успешно. Ще си поиграя...
                              Две черни перли...

                              Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

                              Comment

                              Working...
                              X